Ved hjælp af sindssygt engagerede og professionelle coaches formår Avenir, at skabe en forankret løbende forbedringskultur, som hurtigt skaber forretningsresultater. Vi har sammen med Avenir opbygget et ledelsessystem, hvor lederne og specialisterne bruger mindre tid i mødelokalerne, og ved computeren, for at have mere tid, lige der hvor processerne finder sted, så problemer løses på stedet sammen med medarbejderne, der kender dem allerbedst. Til stor fordel for lufthavnens bundlinje.

Claus Hincke
Teknisk chef, Københavns Lufthavne A/S

Om casen

Hovedparten af problemer er gentagne fejl! Ved at friholde ledernes kalendere hver formiddag, så de har tid til at følge medarbejderne og give systematisk feedback, så har teknisk afdeling i Københavns Lufthavne skabt en løbende forbedringskultur. En kultur med færre møder, mere tid til at være tæt på de daglige problemer, og hvor lederne fungerer som coaches og trænere.

Resultatet er, at de gentagne fejl i dag er reduceret med mere end 50%, og fortsat reduceres til glæde for forretningen, men ikke mindst de medarbejdere, der nu slipper for at løse de samme fejl igen og igen.